Da li trebaš reći NE ugljikohidratima kako bi smršavila?

2022-11-15

Sigurna sam kako si bar jednom bila na dijeti i prestala jesti ugljikohidrate. Zanima me da li si imala uspješan rezultat ili si se razočarala, pozitivno ili negativno iskustvo, uspjela si održati postignuto ili vratila još brže po završetku dijete, nisi bila gladna i bez energije ili si gladovala, padala od iscrpljenosti i bila razdražljiva???? Moje iskustvo je ovo drugo u svim nabrajanjima. Ako je kod tebe bilo rezultata, pronalaziš se u prvim tvrdnjama i funkcioniralo ti je, onda se nećeš pronaći u ovom tekstu.

No, ako si kao ja pronašla se makar u jednoj riječi napisanoj gore, ostani da ćakulamo o ovoj temi kao dvije žene koje se vole osjećati lijepo u svom tijelu.

Nisam mislila da ću biti sretna u svom tijelu, da ću biti zadovoljna odrazom u ogledalu, ali znaš što? Nikad, ne reci nikad. Danas nakon tonu iskustva raznih dijeta i troznamenkastih brojeva na vagi, nezadovoljstva i skrivanja u širokoj odjeći, dijelim ovu temu s tobom zadovoljna u nadi da ću ti pomoći da promijeniš nešto kod sebe pa makar to bila i "samo" neka mala promjena npr.  da ne izbacuješ ugljikohidrate iz prehrane.

No prvo da vidimo:

Što su UGLJIKOHIDRATI?

  • ugljikohidrati su molekule šećera. Uz proteine ​​i masti , ugljikohidrati su jedan od tri glavna makronutrijenta koja se nalaze u hrani i piću te su potrebni našem organizmu.

Tvoje tijelo razgrađuje ugljikohidrate u glukozu. Glukoza ili šećer u krvi glavni je izvor energije za stanice, tkiva i organe tvog tijela. Glukoza se može upotrijebiti odmah ili pohraniti u jetri i mišićima za kasniju upotrebu.

Koje su različite vrste ugljikohidrata?

Postoje tri glavne vrste ugljikohidrata:

  1. Šećeri

2. Škrob

3. Vlakna

Uobičajena hrana s ugljikohidratima uključuje

  • kruh, rezanci, tjestenina, krekeri, žitarice i riža
  • Voće, poput jabuka, banana, bobičastog voća, manga, dinja i naranči
  • Mliječni proizvodi, poput mlijeka i jogurta
  • Mahunarke, uključujući sušeni grah, leću i grašak
  • Grickalice i slatkiši, kolači, kolačići
  • Sokovi, obična gazirana pića, voćna pića, sportska pića i energetska pića koja sadrže šećer
  • Škrobno povrće, poput krumpira, kukuruza i graška

Neke namirnice nemaju puno ugljikohidrata, poput mesa, ribe, peradi, nekih vrsta sireva, orašastih plodova i ulja.

Neke namirnice poput gaziranih sokova, grickalica, slatkiša, pekarskih proizvoda potrebno je zbog zdravlja izbjegavati, da ne kažem izbaciti iz prehrane. No uvijek postoje zdrave verzije npr. kolača koje možemo pripremiti i staviti na listu poželjnih namirnica bogatih ugljikohidratima ali ne i "praznim" kalorijama i nezdravim rafiniranim šećerima.

E, sad zaključak........

Moraš jesti ugljikohidrate kako bi svom tijelu dala energiju. Ali važno je jesti prave vrste ugljikohidrata za svoje zdravlje. Krivo je smatrati da su svi ugljikohidrati loši, kao i promovirati da sve ugljikohidrate treba izbaciti iz prehrane jer su nepotrebni i debljaju. Rekla bih da debljanje i gomilanje neželjenih kilograma nije uzrok konzumiranja ugljikohidrata već je rezultat prekomjernog kalorijskog unosa.

Neki savjeti:

  • Kada jedeš žitarice, biraj uglavnom cjelovite žitarice, a ne rafinirane žitarice:
    • Cjelovite žitarice su npr kruh od cjelovitog zrna pšenice, smeđe riže, cjelovitog kukuruznog brašna i zobenih pahuljica.
  • Jedi hranu s puno vlakana i proteina, ne izbjegavaj ugljikohidrate i masti.
  • Pokušaj izbjegavati hranu koja ima puno dodanog šećera. Ova hrana može imati mnogo kalorija, ali ne i puno hranjivih tvari. Konzumiranje previše dodanog šećera povisuje šećer u krvi i može uzrokovati debljanje.

Sad kad sam napisala što su ugljikohidrati, te nekoliko savjeta koje bi ugljikohidrate trebala konzumirati svakodnevno, a koje ne bi trebala previše konzumirati, bacimo se na ćakulu.

Jesi bila na dijetama bez ugljikohidrata?

Ja, da ti se požalim, jesam. Bila sam na onoj UN dijeti. Pitaš se da li sam smršavila? Mmmm jesam, smršavila sam....poprilično sam kilograma izgubila......ALI.....famozni ALI.....čim sam krenula jesti ugljikohidrate, tj. vratila se starim navikama kilogrami su se rapidno vračali, a ja sam doživjela yo-yo efekt koji je bio porazan.

Disklemer na sliku, ja volim sve životinje i sve su lijepe. Jednako mislim da su sve žene lijepe na poseban i jedinstven način, ne uspoređujem nikog i u ovom tekstu ne pišem o ljepoti, već o zdravlju i osjećaju. Ako si zdrava, ne smeta ti ništa, osjećaš se lijepo u svom tijelu onda ne trebaš mijenjati ništa. No ja sam se baš ovako osjećala. Veliko, napuhano, umorno, teško, bez energije, spavala bih cijeli dan da sam mogla.

Dakle, pitaš se: koje je rješenje tom stanju bez života (umoru, nezadovoljstvu) i višku kilograma.

Brzo rješenje.......... na žalost, razočarat ću te, ne postoji. Brzim rješenjima ćeš skinuti određeni broj kilograma, većinom one zdrave kilograme jer ćeš uništiti mišiće, a masti zadržati. Najgore je što ćeš vraćanjem na stare navike vratiti i stari rezultat ako ne i više kilograma na vagi od startne brojke.

Sporo rješenje..... tu se krije tajna. Tajna je u procesu promjena navika. Kilogrami se gube određenim deficitom kalorija, ne gladovanjem i izbacivanjem namirnica. Promjenom navika mijenjamo stil života, a to je proces koji traje i daje dugoročne rezultate koje ne gubimo. Strpljene i dosljednost dvije su karakteristike potrebne kako bi ustrajala i došla do svog rezultata.

Odgovor na pitanje u naslovu je:  NE TREBAŠ IZBACITI UGLJIKOHIDRATE kao ni ostale nutritivne vrijednosti u obliku namirnica, treba jesti pametno i balansirano kroz više obroka u danu, ubaciti tjelesnu aktivnost te dati vremena tijelu da poluči rezultat u skladu s promjenom navika.

Ja danas imam fit plan prehrane koji mi daje rezultat koji želim, zdravlje, fit formu, energiju, redovnu probavu, lijep osjećaj u vlastitom tijelu, kao i mojim klijenticama i to je moje rješenje koje mi služi, naravno uz razvijenu podršku i zajednicu.

Ako ti je služio članak slobodno ga podjeli, a ako imaš pitanja za fit plan ili nešto drugo, piši mi privatno jer tu sam da ti pomognem ako mogu.

I ne zaboravi se prijaviti na newsletter dolje......

Ćakulamo u sljedećem blogu o mom iskustvu mršavljenja i dobivanja zdravih kilograma i naravno održavanju rezultata i energije, a do tad budi kreatorica i kreiraj svoju Zemlju snova.



Ostanite u kontaktu

Pišite i pitajte.....

trudim se odgovoriti najkasnije u roku od 48h

E-mail
sradovcic.radovi26@gmail.com

Prijavite se na newsletter

Izradite web-stranice besplatno! Ova web stranica napravljena je uz pomoć Webnode. Kreirajte svoju vlastitu web stranicu besplatno još danas! Započeti